Tips

Wil je het sporten terug hervatten? Hier enkele bruikbare tips!

Geeft het mooie lenteweer jou ook zin om een gezondere levensstijl te hanteren? In het najaar zijn velen onder ons geneigd minder groenten en fruit te eten dan tijdens de zomermaanden. Dan hebben we namelijk minder trek in salades en andere koude, gezonde bereidingen en maken we eerder warme bereidingen klaar om ons lichaam warm te houden. 

Blijf in uw kot maar blijf in beweging!

De meesten van de bevolking nemen hun verantwoordelijkheid op en blijven massaal in hun kot. We komen enkel nog buiten om onze boodschappen te doen, indien nodig naar de apotheek te gaan en om een frisse neus te halen. Dat laatste is belangrijk voor onze gezondheid. 

Een wijziging in je situatie? Laat het ons weten!

Koop je een nieuwe auto? Ben je verhuisd? Heb je de voorbije maanden veel dure spullen aangekocht die zich in je woning bevinden? … Laat het ons weten!

Wanneer er wijzigingen in je situatie zijn kan het zijn dat ook je polissen aangepast dienen te worden. Indien dit niet gebeurt bestaat de kans dat je niet langer voldoende verzekerd bent!

Bouwen of verbouwen? Hier vind je informatie!

Heb je bouw- of renovatieplannen en kan je niet wachten tot de beurzen in het voorjaar?

In de maand oktober kan je terecht op een van de grootste bouwbeurzen van het land: de Bisbeurs! Van 05/10 tot 13/10 kan je in Flanders Xpo Gent inspiratie opdoen voor je bouw- of renovatieplannen.

Andere beurzen in het najaar zijn Bouw Xpo in Kortrijk Op 9/11 en Cocoon in Brussel op 16/11.

Ben je een roker of ken je iemand die rookt?

Sinds 1 september worden er extra controles ingezet op het roken in de wagen.

FOD volksgezondheid wil hiermee mensen aanspreken die in het bijzijn van hun kinderen (jonger dan 16 jaar) roken en zullen ze zelfs beboeten. Zo wil men een eind maken aan deze wel zeer ongezonde gewoonte.

Een reden te meer dus om niet te roken in het bijzijn van je kind.

Een gewaarschuwd man/ vrouw is er twee waard!

 

Werken in de hitte: 10 tips

  1. Pas je werkplanning aan: Vermijd werk op het heetst van de dag (tussen 12 en 15 uur).
  2. Stel zware werkzaamheden uit tot een koeler moment.
  3. Las extra pauzes in: Neem op een dag extra pauzes van 5 à 10 minuten.
  4. Blijf drinken: Drink voldoende water, liever geen koffie of frisdrank.
  5. Houd je zoutgehalte op peil: Drink bouillon of een zoutoplossing.